کدخبر: ۵۵۰۵۴
۱۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۷
چاپ

تشکیل شورای اقامه نماز در ادارات گچساران

فرماندار گچساران خواستار تشکیل شورای فرعی اقامه نماز در ادارات این شهرستان شد.

به گزارش آفتاب جنوب ، عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز گچساران که با حضور حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی امام جمعه شهرستان و دیگر اعضاء شورای اقامه نماز در محل فرمانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از مسئول ستاد اقامه نماز به جهت پیگیری مسائل و مصوبات شورای اقامه نماز، اظهار کرد: فرمانداری گچساران آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در راستای ترویج فرهنگ نماز و اجرای مصوبات این شورا اعلام می‌کند.

فرماندار گچساران با اشاره به گسترش فرهنگ نماز و اهمیت آن در جامعه انسانی خاطرنشان کرد: در بیشتر آیات و روایات و همچنین سخنان بزرگان دینی بر اقامه و  برپا داشتن این واجب دینی تأکید فراوان شده است.

رحیمی بر لزوم همکاری تمام ادارات و مسئولان دستگاه‌های اجرایی با ستاد اقامه نماز این شهرستان تاکید کرد و افزود: همه‌ نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و مراکز عالی به توسعه فرهنگ نماز از مرحله کودکستان تا مرحله عالی نگاه جدی داشته باشند.

وی گفت: بیشترین جهت‌گیری و سمت و سوی فعالیت ستاد اقامه نماز قشر نوجوان، جوانان و دانش‌آموزان هستند.

رحیمی با اشاره به وجود اعتقادات دینی مسلمان بر اقامه نماز، افزود: فرهنگ‌سازی این فریضه دینی برای جوانان باید از کانون خانواده‌ها آغاز شده و والدین آنان در این جهت نقش اساسی و سازنده‌ای دارند.

وی با اشاره به وظایف مهم این کمیته، بیان کرد: ما وظیفه داریم ابتدا خودمان در این راه پیشگام باشیم و سپس برای دیگران و جامعه اهمیت نماز را پررنگ کنیم تا جایگاه این امر در خانواده‌ها قوی‌تر شود.

وی گفت: برای حضور مشتاقانه افراد جامعه در نماز جماعت باید از فرهنگ‌سازی، ‌هنر ترغیب و تشویق به نحو شایسته استفاده شود.

فرماندار اجرای برنامه‌ها و مصوبات ستاد نماز را خواستار شد و متذکر شد: موضوع نظارتی بر نماز ادارات و بالا بردن کیفیت شرایط نمازخانه از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی از مسئولان ادارات خواست تا از تشکیل شورای فرعی ستاد اقامه نماز در ادارات خود به طور مستمر و ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته مبنی بر نقاط ضعف و قوت خود را به فرمانداری جهت بررسی و اقدامات بعدی ارسال کنند.

 حجت‌الاسلام حجازی امام جمعه گچساران در این نشست نیز گفت: فلسفه وجودی ما نیز این است که تلاش کنیم فرائض الهی و دینی در جامعه اقامه شود که در رأس آن فرائض نماز است.

حجازی با بیان اینکه نماز خواندن و اقامه نماز با هم تفاوت دارند، افزود: اقامه نماز یعنی مهیا کردن بستر مناسب برای برپایی نماز و نماز خواندن را هر کسی در هر جایی که باشد می‌تواند انجام دهد و این بیانگر ضرورت و بیان اهمیت نماز است.

وی در توصیه‌ای به مسئولان شهرستان گفت: تمامی دستگاه‌ها می‌بایست سعی کنند حرکت خود را بر اساس نماز و ارزش‌های اسلام جهت‌دهی کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها