کدخبر: ۵۵۱۸۸
۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۵
چاپ

بی حجابی،ضد آزادی و خلاف فطرت خدادادی انسان است

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه آزادی کامل تنها در فرهنگ اصیل اسلامی به تصویر کشیده می‌شود،گفت: بی‌حجابی آزادی نیست بلکه ضد آزادی و خلاف فطرت خدادادی انسان است.

سید ظهیرالدین پورالحسینی ظهر امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، به جایگاه حجاب و عفاف در اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامي تا جايي است که خداوند متعال در بسياري از سوره هاي قرآن از آن به عنوان يک ضرورت ياد مي کند وآنرا حافظ انسان در برابر بسياري از بيماريهاي جسمي و رواني مي داند.

وی افزود:پوشش و حجاب جزء دستورات اخلاقی اسلام است که در حفظ و حراست از این قانون الهی تأکید فراوان شده است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه بی‌حجابی آزادی نیست بلکه ضد آزادی و خلاف فطرت خدادادی انسان است، افزود: آزادی کامل تنها در فرهنگ اصیل اسلامی به تصویر کشیده می‌شود.

پورالحسینی ادامه داد: حفظ کرامت زن، امنیت خانواده، نگهداری حریم خانواده و ارتقاء جایگاه ویژه زنان از دستاوردهای حجاب و عفاف است که باید از شیوه اجبار خارج و به یک باور دینی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حجاب ریشه در مبانی ادیان مختلف دارد، تصریح کرد: جوامعی که توجه کمتری به مسئله عفاف و حجاب دارند دارای خانواده‌های متزلزل و جامعه‌ای ناسالم هستند.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه دشمنان با تمام توان و ظرفیت در راستای کمرنگ کردن معنویات و اخلاق اسلامی در سطح جامعه تلاش می‌کنند، اظهارکرد: باید با برنامه‌ریزی فرهنگی در برابر هجوم دشمنان ایستادگی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:محیط یکي از عوامل اساسي درشکل گیری شخصيت فرزندان است که شامل خانواده، مدرسه وجامعه مي شود.

وی اظهارکرد: محيط سالم  به دور از سخنان ناپسند وکردار زشت  به ويژه اعمال منافي عفت در رشد شخصيت روحي واخلاقي فرزندان اهميت فراوان دارد ومحيط ناسالم نيز در تزلزل وسقوط شخصيت آنان بسيار موثر است.

پورالحسینی تاکید کرد: آموزش و پرورش علاوه بر امر تعلیم در امر تربیت دانش‌آموزان نیز مسئولیت دارد که باید شاهد تقویت هر چه بیشتر معنویت با اجرای برنامه‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

پورالحسینی با بیان اینکه  تمرکز دشمنان در حوزه جنگ نرم بر قشر جوان و به ویژه بر دانش‌آموزان و دانشجویان است، بیان کرد: امروزه تهاجم فرهنگی غرب و بسیاری از ابزارهای رسانه‌ای دشمنان در خدمت ترویج بی‌حجابی است که باید به شدت با عزم ملی و مدیریت جهادی در منسوخ کردن فتنه‌های دشمن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه دعوت از روحانیون و مبلغان در مدارس امری ارزشمند است که سبب تبیین ارزش‌های اسلامی در بین دانش‌آموزان می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های سخنرانی و گفتمان‌های دینی در مدارس از برنامه‌های مهم با همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه رواج بی‌حجابی در کشورها از زمان قاجار و پس از آن در مسئله کشف حجاب در دوران پهلوی اوج گرفت، ادامه داد: به ‌دست آوردن شرایط برای حفظ حجاب یکی از شاخص‌های قیام مردم ایران در این روز بوده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها