کدخبر: ۵۶۲۴۴
۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۷
چاپ

حجت الاسلام حجازی

شناخت سیره عملی اهل بیت(ع) جامعه را از تهاجم غربی بیمه می کند

امام جمعه گچساران با تاکید بر درک و شناخت ابعاد شخصیتی ثامن الائمه (ع) درجامعه اسلامی گفت: اگر جوانان خود را به سمت شناخت از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) سوق دهیم، جامعه را در برابر تهاجم فرهنگی غرب بیمه کرده‎ایم و قطعاً شاهد رفع بسیاری از مشکلات حاکم در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن تبریک خجسته سالروز میلاد باسعادت ثامن الائمه,عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، اظهار کرد:حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مصداق کاملی از علم الهی است و لقب عالم آل محمد(ص)در آن عصر فقط برازنده آن امام همام بود.

 

وی افزود:بدون تردید تبیین اندیشه هاى اسلامى، ترویج اخلاق آسمانى، آموزش احکام دینى و دفاع از همه ابعاد دین الهى، رسالتى است که بر دوش پیام آوران،رهبران الهى و مبلغان دین بوده و هست.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد:يكي از مهم‌ترين دلايل استمرار خط امامت؛ تحكيم پايه‌هاي معرفت ديني در ميان امت اسلامي و تثبيت ره‌آوردهاي پيامبر خاتم و تفسير صحيح وحي به تناسب استعداد و نياز جامعه اسلامي بوده است.

 

حجازی اظهارکرد:تاريخ امامت نشان دهنده اين واقعيت است كه هر يك از امامان در زندگي سياسي، اجتماعي و علمي خود شيوه خاصي را پيموده و اين به خاطر شرايط متفاوت و نيازهاي متنوع جامعه آنان بوده است.

 

وی در ادامه به نقش امام رضا (ع) در نشر اسلام ناب و تفکر اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: حضرت على بن موسى علیه السلام چه در عصر پدر بزرگوارش امام کاظم علیه السلام و چه در این مدت بیست سال، گامهایى بلند در خدمت به اسلام و امت اسلامى برداشت و اقداماتى انجام داد، که درمعرفى اندیشه امامت و شناخت بهتر اسلام و قرآن، نقش بنیادى ایفا کرد.

 

امام جمعه گچساران افزود:شخصیت معنوى و ملکوتى، فعالیتهاى علمى وتربیتى، تلاشهاى اجتماعى و اقدامات سیاسى حضرت رضا علیه السلام و احتمالاً فعالیتهاى نظامى وابستگان حضرت در جاى جاى کشور بزرگ اسلامى در عصر آن بزرگوار، هر کدام بخشى از تفکر توحیدى و ولایى را در جامعه گسترش مى داد.

 

حجازی تصریح کرد: یکى از محورهاى مهم زندگى امام رضا علیه السلام ابلاغ اندیشه امامت، دفاع از امامت و شبهه زدایى از آن و بیان نقش آن در زندگى جامعه اسلامى است.

 

این مسئول اظهار کرد:اخلاق عالی و آراسته امام رضا(ع) دوستی عام و خاص را به خود جلب کرده است و ایشان تجلی روح نبوت و مصداق بارز رسالت هستند.

 

وی با بیان اینکه روشنگرى نسبت به مدعیان کاذب و هدایت مردم در این زمینه، در بسیارى ازگفتار و رفتار آن امام بزرگوار موج مى زند،گفت:عصر امام رضا علیه السلام عصر بازگشت امت اسلامى به اندیشه امامت و تلاش براى اجراى این فریضه بزرگ الهى بود.

 

امام جمعه گچساران با تاکید بر درک و شناخت ابعاد شخصیتی ثامن الائمه (ع) درجامعه اسلامی افزود: اگر ما بتوانیم جوانان خود را به سمت شناخت از سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) سوق دهیم، جامعه خود را در برابر تهاجم فرهنگی غرب بیمه کردهایم و قطعاً شاهد رفع بسیاری از مشکلات حاکم در جامعه خواهیم بود.

 

حجازی بیان کرد:انسان بدون ولایت معنایی ندارد و این موضوع با توجه به وجود پاک حرم شریف امام هشتم(ع) باعث شده است که مردم همواره پیرو ولایت بوده و در این راستا گام بردارند.

 

امام جمعه گچساران با بیان اینکه میزبانی ایرانیان از امام رضا(ع) باعث اعتلا و پایداری نظام اسلامی شده است ,تصریح کرد:ولایت مداری مردم ایران و تبعیت از ولایت فقیه مرهون حضور امام رضا(ع) درایران و از برکات وجود بارگاه آن امام همام در این کشور است.

 

وی خاطرنشان شد:اگر نظام اسلامی در مقابل همه تهدیدها و تحریم‌ها ایستاده و حتی در این شرایط پیشرفت کرده و علی‌رغم مشکلات اقتصادی غرب، ایران در دنیا تبدیل به کشور سرآمد شده است، فقط و فقط مدیون تربیت اهل‌بیت علیهم السلام است.

 

این مسئول با تاکید براینکه سیرى در منابع و رهنمودهاى رضوى در هر زمینه، دریایى از عرفان وآزادى فرادید انسان مى گشاید،گفت: محافل علمى و مناظرات با پیروان ادیان و مذاهب گوناگون که به منظور محکومیت علمى آن بزرگوار یا سرگرمى علما و دانشمندان برگزار مى شد، سرانجام به میدانى براى درخشش شخصیت علمى و اخلاقى امام رضا علیه السلام تبدیل گردیدو سیماى درخشان آن حضرت را بارزتر کرد.

 

حجازی یادآور شد:ولایت عهدى تحمیلى بر امام رضا علیه السلام ، شیعه را از انزوا و تقیه بیرون آورد و جایگاه رسمى و قانونى براى تفکّرپیروان عترت علیهم السلام ایجاد کرد.

 

امام جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد:بى تردید، اخلاق رضوى، قرآن شناسى امام رضا علیه السلام ، زهد و ساده زیستى امام در تمام ایام زندگى، افشاگری هاى حضرت نسبت به دولت هاى باطل اموى و عباسى، ارتباطات حضرت از مدینه تا مرو، دانش بیکران آن بزرگوار درزمینه هاى گوناگون، عدالت خواهى و کرامات آن یادگار پیامبر(ص)، در زمان حضور و پس از شهادت آن عزیز نقشى اساسى در نشر اندیشه شیعى داشته است.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها