کدخبر: ۷۸۰۳۴
۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۹
چاپ

به مناسبت دهه امامت و ولایت:

خوشنویسان گچسارانی "عید غدیر" را مشق کردند+تصاویر

20هنرمند و استاد خوشنویسی گچساران به مناسبت دهه ولایت و امامت و پاسداشت روز قلم در خیابان شهید بلادیان این شهرستان "مشق مهر" کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اورنگ نارکی ،رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در خصوص این آیین گفت:هم نویسی و نمایشگاه آثار خوشنویسی با حضور 20 هنرمند و استاد خوشنویسی انجمن خوشنویسان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان به مناسبت دهه ولایت و امامت و پاسداشت روز قلم، در خیابان شهید بلادیان این شهرستان برگزار شد.

نارکی تصریح کرد:در این آیین نیز هنرمندان گچسارانی با هنر خوشنویسی(مشق مهر) در دهه ولایت و امامت به ساحت مقدس مولای متقیان "امام علی علیه اسلام "عرض ارادت کردند،اگرچه برپایی این نمایشگاه هنری نیز با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم، تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و نیزتحرک برای استمرار فعالیت های تحول آفرین هنر ناب خوشنویسی انجام گرفت.

وی افزود:باید توجه کرد که آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با وقایع غدیرغم، ترویج فرهنگی علوی و نیز تبرک هنر خوشنویسی با احادیث و روایات ائمه اطهار علیهم اسلام از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه در خیابان شهید بلادیان گچساران بود.

نارکی بیان کرد:با این وجود نیز شهرستان گچساران از خوشنویسان و هنرمندان برجسته ای برخوردار است و همانگونه که می دانیم برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح شهرستان به نوعی در جهت ترویج این عید بزرگ بسیار حایز اهمیت است.

رئیس فرهنگ و ارشاد گچساران ادامه داد:بنابراین نقش هنرمندان به عنوان پویاترین عامل در این راستا برکسی نیز پوشیده نیست چرا که نقش هنر در انتقال عمیق ترین آموزه ها و مفاهیم در عرصه های معارف الهی و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگی علوی در جایگاه خود نیز بسیار ارزشمند است.

وی افزود:البته توجه و حمایت ویژه از هنرمندان و اساتید تمامی رشته های هنری از وظایف ذاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود و به نوبه خود نیز قدردان تلاش های این عزیزان خواهیم بود، هرچند تلاش داریم  که در مناسبت های ملی و مذهبی دیگر بازهم شاهد برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح شهرستان هم باشیم.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها