کدخبر: ۷۹۳۳۶
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
چاپ

امام‌جمعه گچساران مطرح کرد:

جبران خسارت کشاورزان در اولویت کاری مسئولان باشد

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: کشاورزی و باغات برخی مناطق شهرستان طی بارش‌های اخیر دچار آسیب‌ها و خسارت‌هایی شده است که مسئولان برای جبران خسارت‌ها تمهیدات لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد:30 اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی جمعیت معرفی‌شده است، قرآن کریم به‌عنوان قانون اساسی زندگی همه ما در مقام بیان نیز یکی از نعمت‌های الهی به بشریت را کثرت جمعیت برشمرده است بنابراین فزونی جمعیت با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل ترقی و پیشرفت یک جامعه باشد.

وی افزود: امروز ایران اسلامی برای پیشرفت، توسعه، استقلال و امنیتش نیازمند یک جمعیت پویا و یک جمعیت جوان است که متأسفانه در یک سیاست‌گذاری غلط درگذشته دچار کمی جمعیت شد و امروز پیری جمعیت به یک چالش تبدیل‌شده است و به همین جهت است که مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت و جوانی کشور تأکیدات بسیاری کرده‌اند.

امام‌جمعه گچساران گفت: طبق گفته کارشناسان اگر چنین روندی (کمی جمعیت) را شاهد باشیم در سال‌های آینده جمعیت کشورمان کاهش و کشوری پیر خواهیم داشت و همین مسئله می‌تواند به امنیت و اقتدار کشورمان خدشه وارد کند و مسئله جوانی جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: مسئله فرهنگ‌سازی در افزایش جمعیت ضروری است و همه نهادها باید پای‌کار بیایند که نیازمند یک عزم ملی در این خصوص هستیم، توجه به ازدواج جوانان و رفع مشکلات اشتغال و همچنین امنیت شغلی جوانان می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد، اگرچه دولت سیزدهم نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته است و اما مسئولین باید به تعهداتشان در این خصوص عمل کنند.

خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه سالروز میلاد امام رضا علیه‌السلام راداریم و از همه عزیزانی که در طول دهه کرامت در برگزاری جشن‌ها همت کردند و همچنین در ترویج فرهنگ رضوی تلاش کردند به‌نوبه خودم تشکر و قدردانی می‌کنم. گچساران فردا میزبان خدام حرم رضوی خواهد بود که برکات فراوانی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پنجشنبه نیز سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر قهرمان است، روز مقاومت و روز ایثار است که این روز بزرگ را گرامی می‌داریم. خرمشهر در جنگ تحمیلی قریب به 578 روز در اسارت دشمن بعثی بود و دشمن وقتی وارد خرمشهر شد بر دیوارهای شهر نوشته بود آمدیم که بمانیم؛ اما دشمن در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس شکست خورد و خرمشهر در سوم خردادماه سال 61 آزاد شد.

امام‌جمعه گچساران یادآور شد: فتح خرمشهر نشان از ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایرانی اسلامی داشت و امروز جبهه مقاومت بر اساس همین تفکر به مقابله با استکبار جهانی پرداخته است. ریشه مقاومت همان جمهوری اسلامی است و عملیات طوفان الاقصی و وعده صادق از برکات و ثمرات فتح خرمشهر است و روز سوم خردادماه را باید باعظمت یاد کنیم اگرچه خرمشهرهای زیادی در پیش داریم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: جنگی که امروز با آن درگیر هستیم جنگ شناختی است و در جنگ شناختی دشمن به دنبال به اسارت درآوردن اندیشه و باور جوانان کشورمان است اگرچه سلاح دشمن ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است. دشمن در جنگ شناختی نخبگان ما را مورد هدف قرار داده و راه مقابله با جنگ نرم دشمن همان استمرار راه شهدا و امیدآفرینی در جامعه است.

خطیب جمعه گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس عبرت‌ها و درس‌های فراوانی دارد امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی حرف زیادی برای گفتن در دنیا دارد و امروز ملت بزرگ ایران اسلامی بااقتدار مقابل نظام سلطه ایستاده است و با تأسی از مکتب عاشورا زیر بار ظلم نرفته و نخواهد رفت.

وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی به وعده الهی باور دارند و می‌دانیم که در سایه لطف پروردگار می‌توانیم قله‌ها را فتح کنیم و باقوت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت خواهد کرد و پیروز نهایی هم ملت ایران خواهند بود.

امام‌جمعه گچساران گفت: این روزها در پی بارش‌های بهاری، به کشاورزی و باغات برخی مناطق شهرستان هم آسیب‌ها و خسارت‌هایی واردشده است و انتظار از مسئولان این است که این موارد را در اولویت قرار دهند و برای جبران خسارت‌ها تمهیدات لازم صورت گیرد و نکته دیگر اینکه کشاورزان عزیز نسبت به پرداخت زکات که از واجبات دین اسلام است توجه لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها