کدخبر: ۷۹۳۳۷
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۲
چاپ

کارشناس مذهبی در گفتگو با آفتاب گچساران:

سیره ائمه معصومین بهترین الگو برای خانواده‌ها است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهران ذبیحی نژاد گچساران

کارشناس مذهبی گفت: سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام بهترین الگو برای خانواده‌ها است اگر خانواده‌ها در مسیر سبک زندگی اسلامی حرکت کنند، می‌توانند موجب پیشبرد اهداف والای تمدنی انقلاب اسلامی شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهران ذبیحی نژاد، کارشناس مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «آفتاب گچساران» در خصوص تبیین منزلت و جایگاه زنان و دختران در اسلام گفت: مهم‌ترین پیام دهه کرامت توجه به کرامت نفس انسان بوده و راه رسیدن به آن نیز تعلیم و تربیت دینی است که تبیین سیره زندگانی ائمه معصومین علیهم‌السلام در این زمینه الگویی ارزشمند در کسب کرامت نفس به شمار می‌رود.

وی به اشاره به مؤلفه‌های کرامت زن در دین مبین اسلام افزود: آموزه‌های نظام حقوقی اسلام با نگاه واقع‌بینانه به زنان، بسان مشعل فروزانی است که می‌تواند فرا راه زنان قرار بگیرد و به آنان کرامت و کمال ببخشد.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: در دین اسلام نگاه تحقیرآمیز به زنان از این رهگذر که آن‌ها فاقد کرامت انسانی و ناتوان از کسب جایگاه ارزشی و معنوی باشند، به‌شدت نفی‌شده است وزنان در آموزه‌های اسلامی توانسته‌اند ازلحاظ کرامت و فضیلت، جایگاه واقعی و ارزشی خویش را به دست آورند به‌گونه‌ای که در کرامت انسانی و کسب ارزش‌های معنوی بین زن و مرد تبعیض و تفاوت ازنظر جنسیتی دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد با اشاره به جایگاه ارزشی زن در قرآن کریم هم گفت: زنان در اسلام موردستایش قرارگرفته‌اند و به خاطر کمالات مستحق برخورداری از حیات طیبه و اجر و پاداش همسان با مردان هستند (مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ)؛ هرکس کار شایسته‌ای انجام دهد خواه مرد باشد یا زن درحالی‌که مؤمن است، او را به حیاتی پاک زنده می‌داریم؛ و پاداش آن‌ها را به بهترین اعمالی که انجام می‌دادند، خواهیم داد.

وی در ادامه نیز با اشاره به جایگاه زن در اسلام با تکیه‌بر سیره و شخصیت فاطمی اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مسیر کرامت انسانی را به مشتاقان و سالکان نشان داده و طریقه حرکت در مسیر کمال، رستگاری، نیل به آرامش و نشاط را به تشنگان و شیفتگان راه سعادت می‌نوشاند. شخصیتی که خود در عرصه علم و تقوا و کرامت انسانی، الگویی کامل است و وارستگان و عالمان زیادی به‌واسطه توسل کردن و در جوار حضرت قرار گرفتن راه سعادت را پیمودن و به‌وسیله الگو گرفتن از حضرت به تقرب و کمال همیشگی نائل شدند.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه اگر خانواده‌ها (اجتماع) در مسیر سبک زندگی اسلامی حرکت کنند، می‌توانند موجب پیشبرد اهداف والای تمدنی انقلاب اسلامی شوند، افزود: حقیقتاً سعادت و نیکبختی هر خانواده‌ای درگرو الگویی است که اعضای خانواده انتخاب می‌کنند و در ابعاد زندگی از او تأسی می‌کنند بنابراین سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام خود بهترین الگو برای خانواده‌ها است.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها