کدخبر: ۷۹۳۵۶
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
چاپ

تذکرات امام جمعه گچساران در نشست شورای اداری

سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران

امام جمعه گچساران گفت:گاهی نگرانی مردم را از تبعیض های خدمت رسانی در ادارات شاهد هستیم، تلاش می شود برخی چیزها از تریبون نماز جمعه عنوان نشود و آن را به مدیر یا فرماندار انتقال دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی امام‌جمعه گچساران در نشست شورای اداری گچساران ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: جا دارد از تکریم و برگزاری مراسمات باشکوهی که مردم برای شهدای خدمت برگزار کردند، تقدیر و تشکر کنم. هرکسی عمل خیری انجام دهد خداوند متعال اجر آن عمل را ضایع نمی‌کند و نخواهد گذاشت آن کار ضایع شود.

وی با اشاره به اینکه منافقان همواره به دنبال نادیده گرفتن این اعمال خیر شهدا هستند، تصریح کرد: خداوند خوب می‌بیند و مشاهده کرده و آن را ذکر می‌کند. هر آن چیزی که باعث شود انسان قرب الی الله پیدا کند، خداوند آن را ذکر و یادآوری کرده و آن را حفظ می‌کند.

وی با اشاره به مناسبت‌های خردادماه گفت: در آستانه رحلت جان‌گداز امام بزرگوار و شهادت شاگرد امام راحل شهید بهشتی هستیم، این شهید ماندگار یکی از شهدا و شاگردان امام راحل و مظلوم بودند. شهید بهشتی شاگردان ‌متعددی تربیت کردند که یکی از آن‌ها شهید آیت‌الله رئیسی بودند که درود خدا بر آن‌ها باد، چیزی که امروز برای ما مهم است توصیف، ویژگی‌های شهیدان راه خدمت است، کسی که برای تجلیل از وزیر خود به‌جای پرداخت سکه خود گام برداشته وی را درراه خدمت تشویق می‌کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: شهید رئیسی اجر و پاداش خود را گرفت و عمل وی ضایع نگردید. شهید جمهور چنان عمل صالحی به‌جا آورد شاید در عالم کمتر در دولت‌ها دیده می‌شد و یک ملت و جهان عزادار وی شدند.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: شهید رئیسی با مردمی بودنش، گره‌گشایی از کار مردم، اخلاص، صداقت، عطوفت و مهربانی و امید را به مردم برگرداند و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور و جهان برای وی عزاداری کردند، حتی کشورهایی که ارتباط زیادی با ایران نداشتند بالاترین مقام خود را برای شرکت در این مراسم به ایران فرستادند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: تو برای خدا گام بردار، پروردگار اجر آن را خواهد داد، گفتند حسین علیه اسلام را بکشید همه‌چیزتمام خواهد شد، امام حسین علیه‌السلام فرمودند اگر دین پیغمبر و اسلام و قرآن جز با شهادت من ماندگار نمی‌شود بیاید و سر من را ببرید، شهید رئیسی بسیار برای ایران اسلامی گام برداشته و از طعنه‌ها عبور کرده و کرامت‌ها را از امام رضا علیه‌السلام گرفتند، در مناظره‌ها طعنه‌ها به وی دیده شد و اما آنچه ماند یاد و عمل صالح وی بوده است.

وی با اشاره به اینکه راه شهدا ادامه دارد، افزود: کلام خوب مانند یک درختی ثابت و استوار است و هیچ بادی نمی‌تواند آن را از زمین جدا کند، جمهوری اسلامی نیز مصداق این درخت است، کسی گاهی گوشه‌ای از شاخه‌ها و برگ‌های آن را می‌کند ولی درخت نظام همچنان محکم و استوار خواهد بود و برخی‌ها هم از میوه‌های آن مانند محور مقاومت استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: جمهوری اسلامی متکی به هیچ فردی نبوده و نخواهد بود، باید راه شهید جمهور تبیین و سیره آن گفته شود، مظلومیت شهید رئیسی از خود دولتش نیز بود زیرا آن‌گونه که باید خدمات دولت وی گفته شود گفته نشد. در آستانه انتخابات هستیم و باید مسیر خدمت رئیس‌جمهور شهید ادامه پیداکرده و جایگزین خوبی برای این گروه پرتلاش انتخاب کنیم.

وی گفت: شهید رئیسی و دولت بذری کاشتند که در آینده برکات آن برای نظام جمهوری اسلامی و مردم مشخص می‌شود، مظلومیت این شهید بحث دارد ملت ما داغدار هستند و وصل این ایام به ایام خرداد و رحلت امام راحل داغ بنیان‌گذار انقلاب و شهید بهشتی را برای ما تازه می‌کند.

امام‌جمعه گچساران در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مردم شهرستان خاطرنشان کرد: برخی از مسائل مانند قطعی آب و برق باعث نگرانی مردم شده که باوجود فرارسیدن فصل گرما امید می‌رود این مشکلات حل شود. سگ‌های ولگرد از دیگر مشکلات مردم گچساران بود که به یک معضل تبدیل‌شده دستگاه مربوطه در راستای جمع‌آوری این حیوانات اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تبعیض در ارائه خدمات ادارات به مردم گفت: گاهی نگرانی مردم را از تبعیض‌های خدمت‌رسانی در ادارات شاهد هستیم، تلاش می‌شود برخی چیزها از تریبون نماز جمعه عنوان نشود و آن را به مدیر یا فرماندار انتقال دهیم، ولی اگر برطرف نشود مجبور خواهم شد نام شخص را در تریبون نماز جمعه و در شورای اداری نام ببرم، دلیل ندارد خدماتی را که می‌توانند به مرجعان ارائه دهند فقط به یک شخص بازنشسته خاص ارائه داده و دیگر مردم از آن بی‌بهره شوند.

امام‌جمعه گچساران در پایان کرد: با فرارسیدن فصل برداشت باید اقدامات لازم انجام شود، گاهی شاهد برخورد نامناسب مأموران سد معبر با دست‌فروشان هستیم که این‌گونه رفتارها زیبنده نیست.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ادامه نشست شورای اداری این شهرستان ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت اظهار کرد: این حادثه پیام خدمت صادقانه را برای تمام مسئولان به همراه داشته است. باید تمام مدیران رهرو راه شهید آیت‌الله رئیسی و خدمت صادقانه وی به مردم بوده و آن را ادامه دهند.

وی تصریح کرد: پایبندی مردم به‌نظام یکی دیگر از پیام‌های این حادثه بود و به دنیا ثابت شد که مردم ایران اسلامی به آرمانه‌ای شهدا و نظام پایبند هستند. در تشییع شهدای خدمت، اتحاد تمام گروه‌ها و تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم به‌خوبی دیده می‌شد.

وی با اشاره به رویدادهای خردادماه گفت: مناسبت‌های متعددی را پیش روداریم ۱۳ خردادماه سالگرد سخنرانی آتشین امام راحل مقابل رژیم طاغوت و ۱۴ خرداد روز رحلت امام و انتخاب مقام معظم رهبری است و باید این روز گرامی داشته شود زیرا با یک انتخاب صحیح رهبر مدبر و حکیم تاکنون تمام نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی نقش بر آب‌شده است‌.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: باید این روزها زنده نگه‌داشته شود و برکات آن‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهیم. تمام مسئولان باید به شعار امسال توجه ویژه داشته زیرا افزایش تولید با مشارکت مردم توسعه خوب و حل مشکلات را پیش رو خواهد داشت.

وی افزود: در چند سال اخیر در راستای ایجاد طرح‌ها و اشتغال یک سری تخلفات صورت گرفته که باید مدیران دقت بسیاری داشته و هر طرحی را تائید نکنند تا دست سودجویان و زمین‌خواران کوتاه گردد.

فرماندار گچساران با اشاره به اجلاسیه شهدای گچساران افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم و دستگاه‌های اجرایی در حد توان خود برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم کمک‌های لازم را انجام داده و مشارکت کنند.

دیهیمی خوب ادامه داد: در ۸ تیرماه روز انتخابات رئیس‌جمهوری است و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود تا این رویداد با مشارکت حداکثری و انتخاب صحیح برگزار گردد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها