کدخبر: ۷۹۳۷۵
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
چاپ

همزمان با دهه کرامت برگزار شد؛

تجلیل از خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه درگچساران+ تصاویر

همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبركه در چارچوب همایشی در حرم مطهر امامزاده جعفر علیه السلام گچساران، از خادمان امامزادگان ، بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،مراسم تکریم و تجلیل از هیات امنا، خادمان امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان گچساران همزمان با دهه کرامت با حضور حجت‌الاسلام «عباس نصیر الاسلامی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در حرم مطهر امامزاده جعفر علیه السلام این شهرستان  برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد دراین مراسم در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت، گفت: در احادیث و روایات نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام آمده که بقاع متبرکه قطعه‌ای از بهشت هستند و انسان در آنها، آرامش معنوی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه به عنوان مرکز تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) به شمار می روند  افزود: معرفی و شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و نسل جوان جامعه بسیار مهم و ارزشمند است که همه باید در این راستا تلاش ‌کنیم و اثرگزار باشیم.

نصیرالاسلامی ادامه داد:در حقیقت خدمت کردن در بقاع متبرکه یک توفیق و توجه خاص اهل بیت علیهم اسلام به خادمان این اماکن است،بنابراین ترویج جایگاه و معرفی امامزادگان امری مهم و اساسی است که باید در راستای نهادینه سازی آن اقدامات ارزنده‌ای شکل گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن فرمایش مقام معظم رهبری که مردم در جوار این امامزادگان در آرامش زندگی کنند و امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی نیازمند بهره گیری درست از ظرفیت‌های موجود است که همه باید تلاش ‌کنیم و در مسیر تحقق آن کوشا باشیم.

گفتنی است همزمان با دهه کرامت و به مناسبت پنجم ذی‌القعده روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه از هیات امنا ، خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه  و مساجد و همچنین فعالان فرهنگی این عرصه  در گچساران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

 

پربیننده ترین ها