کدخبر: ۷۹۴۰۵
۰۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
چاپ

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

شهدا جان دادند؛ عده‌ای رگ گردن کلفت می‌کنند

سردار تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد از جانشان گذشتند و امروز افرادی که در غرب و آمریکا تحصیل کردند و در دفاع مقدس هم یک روز نبودند، برای مردم رگ گردن کلفت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، سردار تنگسیری در اجلاسیه شهدای گچساران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: هفت شهید سرافراز گچساران قهرمان، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند؛ شهدای دفاع مقدس امنیت را به همه ما ارزانی داشتند و آن‌ها رفتند تا یک وجب از خاکمان را به بیگانه ندهیم و ۳۹۰ شهید از این شهرستان ولایت مدار تقدیم نظام اسلامی‌شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: افتخار می‌کنم که کوچک‌ترین سرباز این ملت قهرمان هستم، مردمانی که بیش از ۴۵ سال است مقابل استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت می‌کنند و شهدا امنیت را در کشورمان استوار و مستقر کردند. 
دریادار تنگسیری افزود: عید ولایت و امامت و عید غدیر خم را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم. قطعاً بدانید همه شمارا شهدا به این محفل نورانی دعوت کرده‌اند و امروز این شهدا هستند که این کشور را هدایت می‌کنند و از این توطئه‌های دشمنان عبور می‌دهند.
وی در ادامه بیان کرد: شهرستان گچساران دارای مردمی بافرهنگ، شجاع، دلیر و باتدبیر بوده و هست و رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس جان‌فشانی‌ها و حماسه‌ها خلق کردند به‌عنوان نمونه عملیات شناسایی والفجر هشت را قبل از عملیات انجام دادند، وقتی چاه‌های نفتی جنوب کشور توسط رژیم بعثی بمباران شد تنها مسیر صادرات نفت از گچساران بود و با این مهم ما توانستیم دفاع مقدس را ادامه دهیم و حقیقتاً بنده شجاعت رزمندگان گچساران را دوران دفاع مقدس فراموش نمی‌کنم.
سردار تنگسیری ادامه داد: امروز هم افتخار می‌کنیم که بخش قابل‌توجهی از رزمندگان نیروی دریایی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. حماسه رزمندگان استان در پد خندق بی‌نظیر است و پد خندق همچون گردنه اُحُد در جنگ‌های صدر اسلام بود که بسیار حیاتی بود و رزمندگان این استان در مقابل ایادی استکبار جانانه ایستادند و ۱۲۷ شهید تقدیم انقلاب کردند و تا لحظه آخر مقابل دشمن بعثی ایستادند. در زمان اعتصابات نفتی در زمان رژیم پهلوی نیز، این کارگران صنعت نفت گچساران بودند که اعتصاب کردند و گوش‌به‌فرمان حضرت امام راحل شیرهای نفت را بستند و با این اقدام کمر رژیم طاغوت را شکستند و نکته دیگر اینکه رزمندگان استان در عملیات‌های بسیاری در دفاع مقدس خوش درخشیدند.
وی ادامه داد: رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد از جانشان گذشتند و امروز افرادی که در غرب و آمریکا تحصیل کردند و حتی دوران سربازی در آمریکا بودند و در دفاع مقدس هم یک روز نبودند برای مردم رگ گردن کلفت می‌کنند و این از مظلومیت انقلاب است، ۲۳۰ هزار نفر از فرزندان ایران اسلامی جانشان را در جنگ تحمیلی فدای اسلام و انقلاب کردند؛ و الله ما باید پاسخگوی شهدا باشیم. کسانی که امروز رگ گردن برای مردم کلفت می‌کنند ببینید کجای تهران زندگی می‌کنند لذا باید هوشیار باشیم و فریب نخوریم.
سردار تنگسیری گفت: هر بار که شهدا افتخارآفرینی می‌کنند این‌گونه افراد کارها را خراب می‌کنند و معتقدند که باید کارشناس و مدير از خارج از کشور بیاوریم درحالی‌که جوانان این سرزمین در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، صنعتی، فرهنگی، نانو، تکنولوژی، هوافضا، دفاعی و ... حرف‌ها برای گفتن دارند، بنابراین خون‌های زیادی برای صیانت از این مملکت بر زمین ریخته شده است و باید هوشیار باشیم.
وی افزود: شهدا رفتند که ما امروز باافتخار زندگی کنیم، دوران طاغوت هر بار بخشی از مملکت جدا شد مگر دشمنی مثل آمریکا خوشی و راحتی ما را می‌خواهد؟ خداوند می‌فرمایند که دشمنان هیچ‌گاه از شما راضی نخواهند شد تا به‌طور کامل تسلیم خواسته‌های آن‌ها شوی و لذا دشمن را باید شناخت.
این فرمانده نظامی ادامه داد: افتخار می‌کنم و حاضرم فدایی شما مردم شوم، با بینش و بصیرت باید در انتخابات عمل کنیم چراکه رسانه‌های دشمن همواره توطئه می‌کنند. امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که ابرقدرت‌های جهان از ایران اسلامی تسلیحات طلب می‌کنند، شهدای ما نشان دادند که در مقابل دشمن باید جانانه ایستادگی کرد و ثابت کردند که دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. از سردار مهدی درخشان فرزند این استان یاد می‌کنیم که بخش موشکی نیروی دریای سپاه را راه‌اندازی کردند.
دریادار تنگسیری اظهار کرد: از شهدا درس گرفتیم که هیچ‌گاه مقابل آمریکایی‌ها عقب‌نشینی نکنیم و کم هم نیاوریم بنابراین وقتی شهدای این استان در پدخندق (دفاع مقدس) جانانه دفاع می‌کردند امروز هم باید هم پاسخگو باشیم.
وی در پایان گفت: امروز ملت بزرگ ایران اسلامی محکم در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و پرچم را هم باافتخار به دست صاحب اصلی‌اش امام صاحب‌الزمان (عج) خواهند رسانید. نکته آخر اینکه دولتمردان باید مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کنند امروز برخی می‌خواهند بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد کنند درحالی‌که یک مسئول باید خودش را بی‌وقفه خادم مردم بداند نه اینکه در ولنجک بنشیند و نسخه بپیچد.
انتهای خبر/

پربیننده ترین ها